En AI-baserad digital lärarassistent

Planering HT. Åk. 1. Matematik – Grundläggande matematiska begrepp

Terminsplanering

Årskurs: 1

Ämne: Matematik

Tema: Grundläggande matematiska begrepp

Introduktion till addition och subtraktion (19 aug – 8 sep)
V.34
  • Lektion 1: Introduktion till addition
  • Lektion 2: Addition med siffror
  • Lektion 3: Introduktion till subtraktion
  • Lektion 4: Subtraktion med siffror
  • Lektion 5: Sammanfattning och repetition
  • Bedömning: Förståelse av addition och subtraktion (v.9)
V.35
  • Lektion 1: Introduktion till addition
  • Lektion 2: Addition med siffror
  • Lektion 3: Introduktion till subtraktion
  • Lektion 4: Subtraktion med siffror
  • Lektion 5: Sammanfattning och repetition
  • Bedömning: Förståelse av addition och subtraktion (v.9)
V.36
  • Lektion 1: Introduktion till addition
  • Lektion 2: Addition med siffror
  • Lektion 3: Introduktion till subtraktion
  • Lektion 4: Subtraktion med siffror
  • Lektion 5: Sammanfattning och repetition
  • Bedömning: Förståelse av addition och subtraktion (v.9)
Multiplikation och division (9 sep – 29 sep)
V.37
  • Lektion 1: Introduktion till multiplikation
  • Lektion 2: Multiplikation med bilder
  • Lektion 3: Introduktion till division
  • Lektion 4: Division med bilder
  • Lektion 5: Sammanfattning och repetition
  • Bedömning: Förståelse av multiplikation och division (v.9)
V.38
  • Lektion 1: Introduktion till multiplikation
  • Lektion 2: Multiplikation med bilder
  • Lektion 3: Introduktion till division
  • Lektion 4: Division med bilder
  • Lektion 5: Sammanfattning och repetition
  • Bedömning: Förståelse av multiplikation och division (v.9)
V.39
  • Lektion 1: Introduktion till multiplikation
  • Lektion 2: Multiplikation med bilder
  • Lektion 3: Introduktion till division
  • Lektion 4: Division med bilder
  • Lektion 5: Sammanfattning och repetition
  • Bedömning: Förståelse av multiplikation och division (v.9)
Mätning och geometri (30 sep – 20 okt)
V.40
  • Lektion 1: Introduktion till mätning
  • Lektion 2: Mätverktyg och tekniker
  • Lektion 3: Introduktion till geometri
  • Lektion 4: Former och figurer
  • Lektion 5: Sammanfattning och repetition
  • Bedömning: Förståelse av mätning och geometri (v.9)
V.41
  • Lektion 1: Introduktion till mätning
  • Lektion 2: Mätverktyg och tekniker
  • Lektion 3: Introduktion till geometri
  • Lektion 4: Former och figurer
  • Lektion 5: Sammanfattning och repetition
  • Bedömning: Förståelse av mätning och geometri (v.9)
V.42
  • Lektion 1: Introduktion till mätning
  • Lektion 2: Mätverktyg och tekniker
  • Lektion 3: Introduktion till geometri
  • Lektion 4: Former och figurer
  • Lektion 5: Sammanfattning och repetition
  • Bedömning: Förståelse av mätning och geometri (v.9)
Taluppfattning och problemlösning (21 okt – 17 nov)
V.43
  • Lektion 1: Taluppfattning
  • Lektion 2: Problemlösningstekniker
  • Lektion 3: Praktisk problemlösning
  • Lektion 4: Sammanfattning och repetition
  • Lektion 5: Förberedelse inför bedömning
  • Bedömning: Problemlösning och taluppfattning (v.9)
V.44
  • Inga lektioner p.g.a. lov
V.45
  • Lektion 1: Taluppfattning
  • Lektion 2: Problemlösningstekniker
  • Lektion 3: Praktisk problemlösning
  • Lektion 4: Sammanfattning och repetition
  • Lektion 5: Förberedelse inför bedömning
  • Bedömning: Problemlösning och taluppfattning (v.9)
Repetition och avslutning (18 nov – 20 dec)
V.46
  • Lektion 1: Repetition av alla moment
  • Lektion 2: Genomgång av svårigheter och frågor
  • Lektion 3: Förberedelse för betyg
  • Lektion 4: Utvärdering av lärande
V.47
  • Lektion 1: Repetition av alla moment
  • Lektion 2: Genomgång av svårigheter och frågor
  • Lektion 3: Förberedelse för betyg
  • Lektion 4: Utvärdering av lärande
V.48
  • Lektion 1: Repetition av alla moment
  • Lektion 2: Genomgång av svårigheter och frågor
  • Lektion 3: Förberedelse för betyg
  • Lektion 4: Utvärdering av lärande
V.49
  • Lektion 1: Repetition av alla moment
  • Lektion 2: Genomgång av svårigheter och frågor
  • Lektion 3: Förberedelse för betyg
  • Lektion 4: Utvärdering av lärande