Provkonstruktion

Årskurs: 2

Ämne: Engelska

Tema: Leksaker och spel

Syfte

Syftet med provet är att bedöma elevernas kunskaper inom engelska ord och fraser relaterade till leksaker och spel. Eleverna ska kunna identifiera och använda dessa ord, samt delta i diskussioner om sina favoritleksaker och spel.

Koppling till styrdokument

Centralt innehåll

Lektionens centrala innehåll fokuserar på att introducera och öva på engelska ord och fraser relaterade till leksaker och spel. Eleverna kommer att lära sig namnen på olika leksaker, hur de används och vad de innebär, samt kunna diskutera sina favoritspel.

Kunskapskrav

Eleverna ska kunna namnge flera leksaker och spel på engelska. De ska kunna använda dessa ord i enkla meningar och delta i diskussioner om sina favoritleksaker och spel.

Prov

Faktafrågor

1. What is the English word for ‘docka’?
A) Car
B) Ball
C) **Doll**
D) Game

2. Which toy is used to play with on the ground?
A) Doll
B) **Toy car**
C) Ball
D) Board game

3. What do you do with a ball?
A) **Kick it**
B) Put it away
C) Read it
D) Draw it

4. Which of the following is a board game?
A) Doll
B) Toy car
C) **Monopoly**
D) Puzzle

5. What is a common game played with friends?
A) **Tag**
B) Drawing
C) Sleeping
D) Eating

6. What do you call a game with cards?
A) **Card game**
B) Board game
C) Ball game
D) Puzzle

7. Which is an example of a toy?
A) **Plush bear**
B) Library
C) School
D) Water

8. What do you use to play a musical game?
A) **Musical instruments**
B) Paper
C) Toys
D) Books

9. What type of toy can you build?
A) Game
B) **Lego**
C) Ball
D) Puzzle

10. What is your favorite game?
A) **Hide and seek**
B) Reading
C) Drawing
D) Eating

11. What do you call a toy that can fly?
A) Car
B) **Drone**
C) Ball
D) Board game

12. Which is a classic card game?
A) House
B) **Uno**
C) Lego
D) Puzzle

13. What toy do you normally throw?
A) Car
B) **Frisbee**
C) Doll
D) Board game

14. What game is good for storytelling?
A) **Role-playing game**
B) Tower
C) Race
D) Ball

15. Which of these toys is best for learning colors?
A) **Coloring blocks**
B) Card game
C) Ball
D) Puzzle

Resonerande frågor

1. How do toys help children develop skills?
This question encourages students to share their understanding of the educational value of play.

2. What is your favorite game and why do you enjoy it?
By asking for personal preference, students can express their thoughts and feelings in English.

3. Can you describe a memorable experience you had with a toy?
This prompts students to use descriptive language and engage their creativity.

4. Why do you think toys are important for children?
This allows students to think critically about the role of play in childhood development.

5. How would you create a new game? Describe its rules.
This gives students the chance to use their imagination while practicing English.

6. Can you explain how to play your favorite game?
This tests the ability to use instructional language in English.

7. What are some toys that can help you learn new skills?
Encouraging students to reflect on educational toys promotes critical thinking.

8. In your opinion, what makes a toy enjoyable to play with?
This question invites students to analyze and articulate their thoughts in English.

Bedömning

Provet kan bedömas med en total av 30 poäng, fördelat enligt följande:

Faktafrågor: 15 frågor, 1 poäng per korrekt svar (totalt 15 poäng).
Resonerande frågor: 8 frågor, 2 poäng per korrekt och välformulerat svar (totalt 16 poäng).

För betyg E krävs totalt 8 poäng, för betyg C krävs totalt 12 poäng (minst 3 poäng från resonerande frågor), och för betyg A krävs totalt 18 poäng (minst 5 poäng från resonerande frågor).