Planering. Spanska 3. Beskrivande texter och imperfekt. v. 13. [Gymnasiet]

“`html

Veckoplanering

Årskurs: Gymnasiet

Ämne: Spanska 3

Tema: Erfarenheter, beskrivande texter, lyssna aktivt och grammatiska strukturer: imperfekt.

Denna planering sträcker sig över vecka 13 och syftar till att fördjupa elevernas kunskaper inom beskrivande texter, samt förmågan att aktivt lyssna och använda grammatiska strukturer, särskilt imperfekt, i spanska. Undervisningen kommer att fokusera på att utveckla elevernas kommunikativa och skrivförmåga genom olika aktiviteter och övningar.

1. Introduktion till beskrivande texter och imperfekt

Undervisningen under denna vecka syftar till att introducera eleverna till beskrivande texter och hur imperfekt används för att beskriva pågående handlingar och återge erfarenheter. Genom att analysera exempel kommer eleverna att få verktyg för att skapa egna texter.

Centralt innehåll Betygskriterium (E)
Att skriva och presentera beskrivande texter. Eleven kan skriva en enkel och sammanhängande beskrivande text.

(Läroplan för gymnasieskolan, Spanska 3)

v. 13 – Beskrivande texter och imperfekt (27/3 – 2/4)
  • Lektion 1 – Introduktion till beskrivande texter och användning av imperfekt.
  • Lektion 2 – Övningar i att skriva egna beskrivande texter med imperfekt.

Uppföljande aktiviteter:

  • [Temadag] – Världsbokdagen (23/4).

Uppföljning

Uppge ett nyckelord nedan så utför jag det.

  • 📄 Word – Skapar ett dokument.
  • 🔧 Utveckla – Utökade lektionsbeskrivningar
  • ➡️ Nästa – Fortsätt planeringen

“`


Modern Tillbaka-knapp