“`html
Ämne: Praktisk marknadsföring 1
Årskurs: Gymnasiet
Tid: Ej specificerat
Bedömning
Instruktioner: Denna bedömningsmatris är avsedd för att utvärdera kunskaper och färdigheter inom praktisk marknadsföring på gymnasienivå.
Matris 1: Kunskaper och förståelse av praktisk marknadsföring
Beskrivning | Exempel | Betyg E | Betyg C | Betyg A |
---|---|---|---|---|
Kunskaper om praktisk marknadsföring och dess utveckling | Eleven visar grundläggande kunskaper om marknadsföringens roll i försäljning | Eleven visar tillfredsställande kunskaper om praktisk marknadsföring och dess utveckling | Eleven visar goda kunskaper och kan analysera praktisk marknadsförings påverkan på företag och konsument | |
Användning av tekniker för varuexponering | Eleven använder relevanta material, metoder och tekniker på ett grundläggande sätt | Eleven använder med tillfredsställande skicklighet material och metoder för varuexponering | Eleven använder skickligt och kreativt material, metoder och tekniker för att optimera varuexponeringen | |
Marknadsundersökningar | Eleven utför enkla marknadsundersökningar med tillfredsställande resultat | Eleven utformar och genomför marknadsundersökningar med goda resultat | Eleven planerar och genomför komplexa marknadsundersökningar och drar välgrundade slutsatser | |
Utvärdering av marknadsföringsinsatser | Eleven utvärderar marknadsföringsinsatser med enkla resonemang | Eleven utvärderar insatser med tillfredsställande underbyggda resonemang | Eleven gör djupgående utvärderingar med kritisk och nyanserad analys | |
Kunskaper om lagar och marknadsetik | Eleven känner till grundläggande lagar och marknadsetiska regler | Eleven har goda kunskaper om lagar och etiska regler inom området | Eleven behärskar och kan kritiskt reflektera över lagar och etiska frågor i praktisk marknadsföring |
Fråga: Vill du att jag sparar denna bedömningsmatris som en professionellt formaterad Word-fil och skickar till din e-post? Jag kan skapa och skicka filen direkt med Microsoft Office 2016-kompatibel formatering och Allgot-tema.
“`