body {
font-family: “Nunito Sans”, Helvetica, Arial, sans-serif;
background-color: #fff;
color: #000;
margin: 0;
padding: 20px;
}
h2 {
color: #2c3e50;
border-bottom: 2px solid #3498db;
padding-bottom: 5px;
font-size: 24px;
font-weight: bold;
}
h3 {
font-weight: bold;
font-size: 20px;
}
h4 {
font-weight: bold;
font-size: 18px;
}
div.instruction {
background-color: #f0f8ff;
padding: 15px;
border-left: 4px solid #4CAF50;
margin: 15px 0;
}
ol, ul {
margin: 10px 0;
padding-left: 20px;
}
strong {
font-weight: bold;
}
table {
width: 100%;
border-collapse: collapse;
margin: 20px 0;
}
th, td {
border: 1px solid #ddd;
padding: 8px;
text-align: left;
}
th {
background-color: #f2f2f2;
}
Ämne: Prov
Årskurs: Gymnasiet Nivå 1
Tid: 60 minuter
Inledning
Frågor
- Beskriv de viktigaste stegen i den vetenskapliga metoden.
- Ge exempel på hur man kan tillämpa matematiska koncept i verkliga livet.
- Diskutera skillnaderna mellan olika energikällor.
Bedömningskriterier
Kriterium | Poäng |
---|---|
Innehåll och förståelse | 0-10 |
Analys och argumentation | 0-10 |
Språk och struktur | 0-10 |